tisdag 25 april 2017

Melissa flyttar hemifrån.

Nu har Melissa flyttat hemifrån! efter 21 år med vår dotter så var det dags.
Melissa och Alex flyttade nu i söndags.
Saknaden och tomheten är enorm.
Melissa och Alex har packat i månader, det är det ända vi har pratat om i familjen, hur det skulle bli, allt praktiskt ska lösas.
Men så när hennes rum stor tomt då först kommer det över mig, hon har verkligen flyttat hemifrån! vår lilla Melissa.
En klump i halsen och plötsliga tårar sköljer över en.
Melissa som har varit en del av vårt dagliga liv i över 20 år har nu en helt annan vardag med nya rutiner och händelser som vi inte får ta del av längre.
Jag vet att en pappa inte ska stå i hennes gamla rum och gråta. Jag vet att detta är tidens gång och fullt naturligt, jag var bara så oförberedd på denna saknad och känslorna som kommer över mig.

Det ekar tomt och väggarna är kala och slitna. Det börjar bli mörkt ute och jag bestämmer mig för att ringa, bara för att säga godnatt. 

1 kommentar:

  1. Ja det måste bli en rejäl omställning. Jag är ju inte där än på ngr år. Och får jag tro på honom själv tänker han aldrig flytta. 😲

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.