lördag 7 januari 2017

Barbra Streisand




1972 så kom Barbra Streisand - Live Concert At The Forum ut i affärerna.
Jag var helt såld på Barbara Streisand både som sångerska och skådespelare. Mina kompisar visste inte vem det var , Dom gillade Alice som jag först trodde var en kvinnlig artist som sjöng om att sluta i skolan Alice Cooper.
Kompisens skiva med Alice kunde man vika upp så den såg ut som en skolbänk, men min Barbara skiva vek man upp så jag kunde sätta upp den på väggen som en tavla . Vilket konstverk tyckte jag.

Innerfodralen har också börjat få charm så här 50 år sedan .
Barbra Streisand - Live Concert At The Forum Inspelad April 15, 1972 i Los Angeles inför 18 000 människor, Konserten var ett sätt att sponsra senator George McGovern's president kampanj. Där biljett priser var satta till 100 dollar för dom bästa platserna. Konserten drog in över $300,000 dollar men efter alla utgifter så gick endast 18 000 dollar till senatorn.



 3397303260"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.