söndag 18 december 2016

Mina Julskivor 18 December


Ronco Presents a Christmas Gift  1974  
Är en av mina Julskivor som innehåller en överraskning! man viker upp en helt underbar Julkrubba som får stå framme hela julen , och på ett av skivans spår sjunger Birgit Nilsson  O, Holy Night  .

 Versionerna på denna skiva  är för mig starkt förknippat med min barndom och det är så en riktig julskiva ska vara. Vet inte vad jag gör om denna blir ospelbar någon gång, tar julen slut då? Är det någon som kan avvara en reserv skiva ?
,Jonny cash, Vikki Carr, Percy Faith är också guldkulor i denna samling.


.Guld kulor i denna gran är     .
- Santa Claus Is Coming to Town
Tanya Tucker - Barbra Streisand - White Christmas
Tony Bennett Away in a Manger
Mahalia Jackson - Go Tell It on the Mountain
Andy Williams - Carol of the Bells
Carol Lawrence, Robert Goulet - Angels We Have Heard on High
Birgit Nilsson - O, Holy Night
New York Philharmonic; Mormon Tabernacle Choir/Leonard Bernstein - Joy to the World
Bing Crosby - White World of Winter
Steve Lawrence & Eydie Gormé - Happy Holiday
Debbie Reynolds - We Wish You a Merry Christmas
Duke Ellington - Jingle Bells
Johnny Mathis - The Christmas Song
Vikki Carr - What Child Is This?
Percy Faith - Deck the Hall
Ray Conniff - The Little Drummer Boy
Johnny Cash - Silent Night
Julie Andrews - O Come, All Ye Faithful
Sammy Davis Jr. - It's Christmas Time All Over the World     .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.