torsdag 13 oktober 2016

Världens otacksammaste jobb


Telefonförsäljare !

 
Telefonen ringer halv 8 på kvällen, Vad är det nu ? vad har hänt? jag reser mig ur soffan och svarar
-Matts Jansson.  säger jag.

Hej är det Mats som jag pratar med? jag har ett,,,,

Redan här förstår jag att det är en Telefonförsäljare.

-Du vill bara ha mina pengar. avbryter jag den unga killen, och just nu har jag inga, prova någon annan.

-Men nej jag försöker inte sälja något, försöker han, vi har ett elavtal som du borde ….

-Nej Tack ring någon annan Hej då, så lägger jag på fast jag hör att han fortsätter att läsa innantill från sina säljinstruktioner.

Det är nog inte lätt att vara telefonförsäljare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.