söndag 28 augusti 2016

Jonna Jinton, En blogg som berör



Hon har gjort det som man ofta bara för en stund vågat tänka på.
Jonna Jinton är en tjej som tog sin stressade själ och flyttade bort ifrån staden, kraven och alla måsten.
Att läsa hennes blogg, se hennes bilder ger mig ett lugn och egen ro i kroppen när allt går för fort.
Hon blåser liv i den lilla eld jag fortfarande har kvar i mitt inre för det stora äventyret.Livet.
 

Här presenterar hon sig själv
Jag heter Jonna Jinton, är 26 år och bor i en liten by i Västernorrland.
Jag är egentligen från Göteborg, men för fem år sedan valde jag att helt ändra mitt liv. Lägenheten och storstadslivet höll på att kväva mig. Jag ville inte plugga, jag gjorde det för att jag trodde att jag "borde" göra det. Jag kände mig olycklig och hade en oförklarligt stark längtan efter något helt annat. Naturen, stillheten, frisk luft, ängar, sjöar, solnedgångar. Tystnad. Ro i själen. Jag längtade efter Grundtjärn, den lilla byn 100 mil norrut där vi under hela min uppväxt haft sommarstuga.

Så jag bestämde mig för att flytta. Jag lämnade lägenheten, skolan, och mitt liv i Göteborg och flyttade till sommarstugan i Grundtjärn, en by på 10 invånare. Helt ovetandes om jag skulle klara det eller inte. Ett helt nytt liv tog form, med hårda upp och nedgångar. Från en trygg lägenhet till en vedeldad stuga där vintern blev min största utmaning.
Under fem år har jag nu bott här och jag har aldrig ångrat det en sekund. Jag känner mig fri här. Jag har naturen utanför dörren, norrsken och stjärnor på vinternätterna, blommor på ängarna. Jag har livskvalitet.
Idag lever jag på allt jag älskar att göra. Jag är fotograf, konstnär och bloggerska! :)
Välkommen in till min värld!

Läs hennes blogg här




Här hittar du också hennes hemsida om sin konst
http://www.artbyjonna.com/
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.