fredag 20 februari 2015

Nu ska jag berätta vem jag tror att jag är

AnonymAnonym sa...
Vem fan tror du att du är !
Den frågan får jag ibland här på bloggen och även i det riktiga livet.
Tyvärr ofta med ett utropstecken efter och en svordom mitt i .
 Jag har ofta hört att man inte ska tro att man är någonting ?


 
Blogger
Jag är Matts Jansson , frågan är istället vem du är ? anonym vet du själv ? svarar jag.
 
 
Nu ska jag berätta vem jag tror att jag är . man kan aldrig vara så säker.Jag bor i fredens Sverige och stor trivs där. Jag tycker att trygghet i livet är viktigt . tror på människans kraft här på gjorden . är inte troende. Kärleken är min egen religion och försöker hålla den vid liv. varje dag.
Jag är för tillfälligt 56 år och har för länge sedan tappat håret.  
Just den biten var svårt att ta och jag led i många år , men det var inget man kunde göra något åt. 
Jag gillar lugnet och trivs bäst ute på landet. Tycker om att kunna hälsa och småprata med människor man möter. Jag har ett behov att bli sedd och känner mig för anonym i en större stad. Där ingen ens tittar på en när man möter varandra . 
 
"Skitsnack berör inte mig" hellre att dom pratar om mig än att ingen ens lägger märke till mig  Det ligger i människans natur att prata lite skit och ventilera sina tankar.  det är inte farligt.
Men man behöver inte vara elak.  
Jag är en  kille som behöver få hjälpa andra för att själv må bra . Vet inte varför . 
 Lever efter "Det man själv ger får man tillbaka" och detta är inget tomt ordspråk utan en livs sanning . 
 
Jag älskar att lyssna på musik , musiken ger mig tröst och kraft . Har tröttnat på att åka långt för att se en konsert med någon favorit artist,man ska hem också. Internet har gett mig världens musik framför mina fingertoppar. 
Punk/hårdrock till folkmusik och klassiska tonsättare. och allt däremellan . det beror ofta på sinnes stämningen men också på att jag behöver en blandning av olika stilar.  Har svårt att förstå människor som bara lyssnar på en sorts musik. bara hårdrock eller bara dansband !  
Jag samlar på Lp skivor och på livserfarenhet .
 
Att skapa med händerna är ett måste , Jag målar tavlor jobbar med skinnhantverk och konst . 
Går ständigt med idéer i huvudet . och gillar prova mig fram i olika material och stilar. 
Min konstnärliga sida kompenserar mig när det gäller mina brister Att skriva-läsa-räkna som jag kämpar med varje dag . jag var 47 når jag fick en dyslexi utredning , och plötsligt förstod varför jag har känt mig så utanför och dum. 

Bild 
Jag har jobbat i krigsmakten som flygtekniker/säkerhets material på tekniska enheten  Flygflottiljen i Uppsala . Där jag utrustade och jobbade direkt med piloternas personliga flygutrustning Hjälm-mask, G-dräkt och räddnings material som Fallskärm och livbåtar samt överlevnads dräkten den särskilda vattentäta Isolerdräkten som alla piloter har när dom flyger över hav. 
 
BildBild 
Har jobbat som Garvare på Tärnsjö Ångarveri, beredning av skinn och läder. Ett tungt och skitigt jobb men bland det bästa och roligaste arbetet jag har haft. Jobbade även två trappor upp på samma arbetsplats som Sadelmakare där jag fick utlopp för mitt hantverks intresse. Jag lärde mig massor . 
 
Bild 
Just nu jobbar jag på en skola som Elevassistent/Skolkök/Vaktmästare/Sy-Trä slöjd/Allt i allo. 
Att jobba på en skola med och för barn är ibland det viktigaste och roligaste jobb jag har haft . 
Och att läraryrket och annan personal inte har högre löner och större status är för mig en gåta. 
Har aldrig sett större engagemang , kunskap bland dom som jobbar. vi gör ett otroligt arbete.  Barn är det viktigaste vi har. 
Matts någon gång i framtiden

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.