söndag 27 juli 2014

Rapport från de bruna gräsmattornas land

Nu är det torrt , det är så illa att man till och med längtar efter regn på semestern.
Små gräs och skogsbränder härjar nu över hela landet, och jag hoppar till till så fort det luktar rök.

Jag har min egna lilla oas en bit in i skogsbrynet , där kan jag gömma mig från solen.
I början på sommaren var man rädd att detta skulle bli en kall och regnig tillställning. Vi hade köpt elfläktar på nätet som vi trodde skulle stå ouppackat i sina lådor, så vart det inte.

Vi har vattnings förbud, elavbrott och magsjuka på grund av värmen, och rötmånaden slår till extra hårt. så var försiktig med att ha mat framme.

Men när man just har lagt sig i hängmattan och slagit upp ett glas  isvatten så vänder det..jag läser,
Från sol och klistrig sommarvärme - till hagel och blixtkaos.
.– Det är det sjukaste väder jag har upplevt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19276805.ab


3 kommentarer:

  1. Jösses, vår gräsmatta är fortfarande grön, kan bero på att vi har 6000 liter pool på den som skvätter iofs :P
    Jo, det där med beskyddarinstinkt är ett gott mänskligt drag skulle jag vilja säga. Saknar man det så saknar man något viktigt känns det som

    SvaraRadera
  2. jo regnet behövs speciellt i brandområdet

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.