måndag 14 april 2014

Kikki Fashion look

Köpte en Kikki Danielssons Lp i går , På kretsloppsshoppen i Tierp.
Jag har aldrig gillat dansband ! men jag gillar Kikkis röst, redan på Wizex tiden så var  det något i Kikki Danielssons sång som fångade mig.
Kommer i håg att jag både lyssna på Kizz, judas priest AC/DC och Kikki D samtidigt på 70/80 talet

Dansband bland det värsta jag visste. och Kikkis skivor dom fick jag spela när kompisarna hade gått hem och man var ensam. Gömda längst upp i skivhyllan stod dom där ingen kunde hitta dem .
Nu står mina Kikki skivor stolta längst fram lätta att komma åt.
Jacka och Byxa i 100 % polyester för 698 kr 
När jag spelade min nyinköpta skiva "Kikki Singles bar" från 1983 så ramlar en liten broschyr ur fodralet.

 
Kikki Fashion look med Kikki som modell för Showbiz mode kläder du kan skicka efter på postorder. (i alla fall År 1983/84)










Singles Bar är ett studioalbum från 1983 av Kikki Danielsson
 På albumlistorna placerade sig "Singles Bar" som bäst på 13:e plats i Norge  och på 35:e plats i Sverige








1 kommentar:

  1. Tröjan närmast över tigerklänningen skulle jag vilja ha! :)
    Och Kickis frisyr... - Älskar 80-talshår! :)

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.