lördag 19 april 2014

Jag är bara en nörd

  •  Jag har varit modern en gång i tiden ,först med det senaste.

  •  Skaffade stereo högtalare när 
  • andra hade mono ,

  •  Morfar körde stenkakor och jag hade 
  • vinyl singlar med pop och en batteri driven grammofon.
  • Köpte ny kromad stapelbar stereo i rack med glasdörr på
  •  80talet,
  •   

  • när många hade sina gammla ärvda 70 talare i mörkteak.

  • Skaffade surroundsystem på 90 talet till stereon.
  • Riktade mina stora moderna högtalare rätt.skaffade grova högtalarsladdar,ställde in equalizern helt rätt,mm .


  • Var den som alla 
  • kom till för att lyssna på musik på grund av min stora vinylsamling.

  •  Vi satt på veckorna och spelade in bland band till helgens för-fester . 
  •   
  • Jag till och med lånade ut 
  • mina skivor ,och  fick tillbaka dom ibland,

  • Jag var ett musikbibliotek  med min samling av vinyl, 
  • Här kunde man hitta just den där låten .

  • Hade ofta det senaste på singel .Var medelpunkten 
  •  med diskussioner om musik och olika stilar.

  • Mina skivor har bläddrats fram och  spelats  tills 
  • solen gått upp ibland.

 Nu är man bara en gammal Nörd ,

Nu När det finns Spotified .



1 kommentar:

  1. Härligt med nördar tycker jag! :D
    Och kul att bläddra bland skivor!

    SvaraRadera

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.